Alweer 1.5 maand in het zonnige Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marlon Velthorst - WaarBenJij.nu Alweer 1.5 maand in het zonnige Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marlon Velthorst - WaarBenJij.nu

Alweer 1.5 maand in het zonnige Málaga

Blijf op de hoogte en volg Marlon

12 Maart 2014 | Spanje, Málaga

Hola,

Het is alweer meer dan een maand geleden dat ik mijn eerste reisverslag heb geschreven. Dat is veel te lang natuurlijk. Hierbij besef ik ook dat ik al anderhalve maand in malaga zit, de tijd gaat zoals iedereen als voorspelde heel erg snel voorbij. De laatste anderhalve maand heb ik dan ook veel dingen meegemaakt en gedaan. Om even met het minst leuke te beginnen: de colleges op de universiteit zijn dan eindelijk begonnen. Deze begonnen eigenlijk al op 17 februari maar zoals een aantal mensen wel weten kan ik een tikje chaotisch zijn en doe ik nogal wat dingen op het laatste moment. Voordat ik mijn eerste poging waagde om naar college te gaan was er alweer een week voorbij. Daarbij speelde ook mee dat een van mijn huisgenoten ziek was en mij aan heeft gestoken waardoor ik mij niet zo lekker voelde en ook niet zo veel zin had om naar college te gaan. De maandag van de tweede college week deed ik mijn eerste poging om naar college te gaan, dit was helaas niet zo succesvol. Eenmaal aangekomen op de universiteit, bleek ik bij het verkeerde gebouw te zijn. Na een half uur had ik het goede gebouw gevonden maar de les was natuurlijk al lang begonnen. Ik durfde met mijn nog net geen perfecte kennis van de Spaanse taal niet naar binnen, bang dat ik moest gaan uitleggen waarom ik zo laat was. Achteraf blijkt het in Spanje helemaal niet zo erg te zijn om een half uur te laat te komen. Uiteindelijk is het me daarna toch gelukt om op tijd bij het goede gebouw en het goede lokaal te zijn.

Afgelopen vrijdag heb ik mij voor al mijn vakken ingeschreven. Dit ging ziet zo spoedig als ik had gehoopt. Maar na drie keer is het toch gelukt. De vakken die ik nu ga doen zijn: Relaciones Públicas, Comunicación audiovisual y cambio social, Psicología de la comunicación, Psicología social de la comunicación en Técnica y edición de la imagen fija. Al deze vakken worden in het Spaans gegeven. Sommige docenten zijn goed te verstaan maar een aantal ook niet. Zij praten erg snel en vaak ook nog met een sterk accent. Ik hoop dat dit de komende weken een beetje gaat wennen, zodat ik de lessen wat beter kan volgen. Gelukkig gebruiken de meeste docenten wel powerpoint, zodat ik het nog een beetje kan volgen. Helaas ben ik in een aantal lessen de enige buitenlandse student. En voor sommige spanjaarden is dit erg bijzonder. Vaak als ik binnen kom word ik eerst een minuut lang aangestaard zonder dat iemand ook maar een woord tegen me zegt. Gelukkig is dit niet bij elke les zo en zijn er ook een aantal Spanjaarden erg aardig en geïnteresseerd waren.

Naast colleges volgen heb ik natuurlijk ook veel andere dingen gedaan. Naar het strand gaan, tapas eten en cervezas drinken, uitgaan, shopppen (ik heb eindelijk de twee grote winkelcentra gevonden) en natuurlijk nog meer de stad verkennen. Het uitgaan in Málaga is helemaal top. Elke avond is het zijn er veel mensen op straat en is het erg gezellig. Er zijn ontelbare barretjes en een heleboel clubs in de stad te vinden. Ik heb mijzelf zelfs zover gekregen om naar een salsa bar te gaan en salsa te dansen. Er wordt zelfs om half drie 's nachts nog een salsa les gegeven. Hier heb ik natuurlijk aan meegedaan. Ik kwam wel tot de conclusie dat ik niet zo soepel in de heupen ben dan de meeste Spanjaarden. Op deze avond waren Malou en Kaylee, twee studie genootjes van mij uit Nijmegen toevallig in Málaga ( ze studeren nu in Granada). Ook zij zijn mee geweest naar de salsa bar.

Spanje is het land van de fiestas en daarbij kan carnaval ook niet ontbreken. Dit wordt in Málaga goed gevierd. Een week lang liepen mensen verkleed door de stad en op zondag was er een grote optocht. Deze liep toevallig door mijn straat heen en zo hebben ik en mijn huisgenoten vanaf mijn balkon hiervan kunnen genieten.

Vorige week was een erg leuke week want Rochelle (mijn zusje) en haar vriendin Katlijn kwamen een klein weekje op bezoek in Málaga. We hebben veel leuke dingen gedaan. Een van die dingen was natuurlijk shoppen maar daarnaast hebben we ook een aantal culturele dingen gedaan. En uitgaan mag in Málaga natuurlijk ook niet ontbreken. Donderdag hebben we het Alcazaba bezocht. Dit is een oud Moors paleis uit de 11e eeuw. Van binnen is het erg mooi en als je een keer in Málaga bent is het zeker een aanrader om hier heen te gaan. Vrijdag hebben we de kathedraal van Málaga bezocht. Ook dit was erg mooi en indrukwekkend om te zien.

Deze week zitten mijn dagen weer vol colleges. Gelukkig hoef ik geen dag echt vroeg op te staan. Vaak beginnen mijn colleges om een uur of drie en duren ze tot een uur of zeven. Ook heb ik nog een aantal leuke dingen om naar uit te kijken. Zondag ga ik skiën! Ja skiën kan ook hier in Spanje. Op ongeveer twee uur rijden van Málaga ligt het Sierra Nevada gebergte waar je kunt skiën. En over twee weekjes komen mijn vriendinnen 3 dagen op bezoek hier. Daar heb ik natuurlijk heel erg veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlon

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 1580

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Málaga

Landen bezocht: