Eerste dagen in España - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marlon Velthorst - WaarBenJij.nu Eerste dagen in España - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marlon Velthorst - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in España

Blijf op de hoogte en volg Marlon

05 Februari 2014 | Spanje, Málaga

Hallo lieve lezers,

Eindelijk begin ik met het schrijven van mijn eerste reisverslag. Ik wilde dit al eerder doen maar we hebben pas sinds gisteren wifi in ons appartement. Afgelopen vrijdag begon dat eindelijk mijn reis naar Málaga. Ik vloog samen met Victor een studiegenootje van mij. De vlucht ging erg snel en we kwamen zelfs nog wat eerder aan dan gepland. We kwamen ongeveer om half 10 aan en na op onze koffers gewacht te hebben stonden we ook al snel buiten. Eenmaal buiten viel het ons al snel op dat het weer hier een stuk aangenamer is dan in Nederland. Om 10 uur was het nog steeds zo'n 15 graden. Eenmaal buiten moesten we opzoek naar een trein die ons naar het centrum van Málaga moest brengen en ze hebben we ook snel gevonden. Het ritje naar het centrum duurde ongeveer 20 minuten en kostte ook maar 1.75, dit is niks in vergelijking met een ritje in Nederland. De trein bracht ons in het centrum van Málaga en vanuit daar moesten we opzoek naar ons hostel. Dit was wel een beetje lastig omdat we eigenlijk geen idee hadden waar we precies waren. We besloten daarom maar om een taxi te nemen. Het was blijkbaar niet heel raar dat wij niet wisten waar het hostel was, want de chauffeur van onze taxi wist dit ook niet. In overleg met een andere taxichauffeur en zijn TomTom wist hij toch de weg te vinden en bracht ons naar het hostel. Toen we eenmaal waren ingecheckt besloten nog even een hapje te gaan eten. Het was erg gezellig in de straatjes rondom het hostel en alle barretjes en cafe's zaten nog vol met mensen die tapas aan het eten waren. Ook wij vonden een gezellig barretje, genaamd Pepa y Pepe.

Na een korte nacht in het hostel kon ik de zaterdag gelijk een kamer komen bekijken en deze heb ik ook gelijk maar genomen. De kamer ligt midden in het centrum naast het bekende Plaza de la Merced. Ik het tot nu toe een huisgenoot, Jeremy. Hij komt uit de VS, dus ik kan hier naast mijn Spaans ook mijn Engels goed oefenen. Er staat nog een kamer leeg in ons appartement, er zijn ook al een aantal keren wat mensen komen kijken maar niemand wil kamer. Vergeleken met de kamers van mij en Jeremy is deze ook wel erg klein. Ik kon zaterdagmiddag gelijk intrekken in het appartement en dat heb ik natuurlijk ook gedaan. Ik werd wel een beetje raar aangekeken door de Spanjaarden omdat ik met twee zware koffers door de drukke winkelstraat moest lopen. 'S middags hadden we met Esther afgesproken, ook een studiegenootje van mij. Zij was al een paar dagen in Málaga en heeft ons wat dingen in de stad laten zien. Zo zijn we naar het Castillo Gibralfaro geweest. Dit is een fort uit de Moorse tijd. Het Gibalfaro ligt op een heuvel, dus als je eenmaal boven bent heb je een prachtig uitzicht over Málaga. Verder hebben we een beetje door de stad gewandeld en we hebben natuurlijk tapas gegeten. Je vind hier op elke hoek van de straat een tapasbarretje en de tapas zijn echt heel erg lekker. Ik moet zelf wel erg wennen aan het Spaanse ritme. De Spanjaarden doen alles op een iets lager tempo dan wij in Nederland. Dit merk vooral aan het tempo van lopen. Ook de indeling van de dag is anders. Het lijkt hier namelijk alsof er veel meer uren in een dag zitten. De Spanjaarden beginnen de dag iets later maar eindigen de dag ook later. Zo eten de Spanjaarden pas om een uur of 9/10 's avonds. En ze houden hier natuurlijk een sietsta. Dit betekend dat veel winkels om 2 uur dicht gaan en om 5 uur weer open gaan. Ik moet hier vooral aan denken bij het boodschappen doen, ik stond gisteren namelijk bijna voor een dichte supermarkt omdat de siesta begon. Maar de Spanjaarden weten wel wat gezelligheid is. Als je 's avonds door de stad loopt hangt er een gezellige sfeer. Bijna iedereen staat of zit buiten bij een bar en drinkt een drankje en eet wat tapas.

Het was fijn om de tweede nacht in Málaga al een eigen kamer te hebben. Het slapen in het hostel was namelijk niet fijn. Ik sliep op een kamer met 7 andere mensen. Omdat het mijn eerste avond in Málaga was ging in in tegenstelling tot alle andere mensen in het hostel op tijd slapen. Van slapen kwam niet zoveel omdat om het half uur er wel iemand naar binnen en weer naar buiten ging. Er sliep ook een vrouw tegenover mij die erg zo hard snurkte dat je zou denken dat het een man was. Het voordeel van een hostel is wel dat je veel mensen ontmoet. Zo had ik mijn huisgenoot Jeremy ook al in het hostel ontmoet.

Zondag, mijn tweede dag in Málaga kwam ik erachter dat bijna alle winkels dicht zaten. Dit kon in van te voren natuurlijk weten maar ik had gehoopt dat er toch aantal winkel open zouden zijn. Ik heb daarom maar met Jeremy een ontbijtje buiten te deur gegeten. Dit was erg lekker en goedkoop. 's Middags heb ik samen met Victor het strand opgezocht. Málaga heeft niet een heel groot strand en het wordt omringt door veel hoge flatgebouwen. Het gebied rondom het strand is denk ik vooral vooral op het toerisme gebouwd. Toch zou je hier lekker kunnen zitten op een zonnige dag. Natuurlijk hebben we 's avonds ook nog even wat tapas gegeten en daarna ben ik weer redelijk op tijd gaan slapen. De volgende ochtend moest ik namelijk vroeg opstaan, want we hadden onze eerste meeting op de universiteit.

De universiteit van Málaga heeft twee campussen een in het centrum van Málaga en een buiten het centrum van Málaga. Ik moet voor mijn lessen en de meeting op de campus buiten het centrum zijn. Met de bus duurt het ongeveer 20 minuten om hier te komen. Bij de eerste meeting zagen we alle andere buitenlandse studenten en werd ons verteld wat we nog allemaal moesten doen voordat de lessen begonnen. Het bleek dat wij dit allemaal in Nederland al hadden gedaan, dus de meeting van voor ons een beetje overbodig. Toch was het wel leuk om alle andere buitenlandse studenten te zien.
Om mee te gaan in de Spaanse cultuur heb ik na de meeting zelf ook maar even een siesta gehouden. Daarna heb ik nog wat boodschapjes gedaan en 's avonds heb ik natuurlijk ook nog wat tapas gegeten.
Om mijn Spaans nog een beetje bij te spijkeren voordat de colleges beginnen, ga ik nog een maand lang een taalcursus volgens. Ik moest hiervoor dinsdag een test maken om te kijken op welk niveau je zit. Helaas werd ik gisteren wakker met een kleine keelontsteking en kon ik niet gaan om te test te maken. Gelukkig kon er geregeld worden dat ik dit donderdag kan doen. Na een goede nachtrust en wat ibuprofen voel ik me vandaag al een stuk beter. Vanmorgen ben ik met mijn huisgenoot naar de overdekte verse markt gegaan. Hier hebben ze allerlei verse soorten vis, vlees, groente en fruit. Ik heb hier voor nog geen twee euro een halve kilo aardbeien en twee avocado's gekocht. Ik heb de aardbeien al geproefd en ze zijn erg lekker.

Na bijna een week in Málaga voel ik me steeds meer thuis in de stad. Aan het begin was het erg wennen maar ik begin me steeds meer aan de te passen aan de Spaanse cultuur.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlon

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 1575

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Málaga

Landen bezocht: